30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
مهارت‌های پایه فوتبال

مهارت‌های پایه فوتبال

(0)

2,390,000ریال

2,151,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مهارت‌های پایه فوتبال

انتشارات حتمی منتشر کرد :
فوتبال محبوب‌ترین ورزش در جهان است. از کوه ‏‏های آند تا گرین لند ، نمی‌توان فردی را یافت که بتواند در مقابل شوت زدن به توپ چرمی مقاومت کند یا تنها شوت زدن دیگران را تماشا نماید و بازی نکند.

اعداد و ارقام حیرت انگیزی وجود دارد، حدوداً 250 میلیون نفر در جهان فوتبال بازی می‌کنند. در واقع، اگر بازیکنان فوتبال، یک ملت را تشکیل دهند، چهارمین ملت پرجمعیت زمین خواهند بود.

می‌توان گفت که فوتبال یک زبان جهانی است، اگر در کشوری بیگانه هیچ اطلاعاتی در خصوص زبان محلی نداشته باشید، باز هم قادر خواهید بود که با استفاده از حرکات دستان، توأم با اسامی برخی بازیکنان برجسته فوتبال مکالمه ای را آغاز نمایید. هنگام گفتن نام «پله» یک دست خود را در سطح سینه قرار داده و سپس همراه با گفتن «مارادونا» دست خود را بالا ببرید، به سرعت دوستان زیادی پیدا خواهید نمود.

موضوع جالبی که اغلب در مورد فوتبال مشاهده شده است این است که زبان فوتبال در اصطلاحات نظامی نیز وارد شده است (از قبیل کمپین‌ها، تاکتیک‌ها و کاپیتان‌ها). برخی از نظریه‌ها بر این باورند که فوتبال جایگزینی برای شکار کردن است.

همان طور که البته پیشینیان ما برای بقای خویش وابسته بدان بودند. با توجه به این دیدگاه، به ثمر رسیدن گل، معادل با شکار است، که این امر قطعاً میزان اهمیت این بازی را تشریح می‌نماید. احتمال دیگر این است که فوتبال نوعی رسم و رسوم جنگی است.

محبوبیت آن با عصری مقارن شده است که در آن مردان جوان بیشتر از گذشته معمولاً درگیر جنگ بوده‌اند و این امر ممکن است اتفاقی نباشد. هردوی این نظریه‌ها ارزش و اعتبار خود را دارند ولی شاید افزودنِ بیان ساده تری مورد نیاز باشد.

تاریخ ما، داستان شکاف فزاینده ای که بین خود فیزیکی و ذهن‌هایمان وجود دارد را نشان‏‏‏ می‏دهد. با این وجود، فوتبال راه دیگری را طی می‌کند. فوتبال به وسیله متحد کردن مغز با اعضای بدن در دورترین نقطه بدن (پاها)، موقتاً این شکاف را التیام می‌بخشد.

هنگامی که بازی می‌کنیم یا با کسانی که بازی می‌کنند همزاد پنداری می‌کنیم، دوباره یک کل را تشکیل می‌دهیم؛ و البته این احساس تنها مختص مردان نیست. بازی فوتبالِ زنان نیز به شدت محبوبیت دارد و لذا برای هر رجوعی به کلمه «او » در این کتاب به مفهوم مرد، به راحتی می‌توان کلمه «او » به معنی زن را نیز جایگزین نمود.
کتاب « مهارت‌های پایه فوتبال » با نشان دادن مهارت‌های پیچیده و متنوع به شیوه ای ساده و واضح، ورزش فوتبال را ارج می‌نهد. به طور مثال این کتاب ویژگی‏‏های یارگیری منطقه ای و نفر به نفر را بیان می‌نماید و چگونگی اجرای یک ضربه سرِ عالی را تشریح می‌کند. این کتاب پیچیدگی‌های قانون آفساید را حل نموده و حتی چگونگی چرخش‏‏‏هایی مانند چرخش زین‌الدین زیدان یا ضربات کات دار مانند ضربات دیوید بکام را نشان می‌دهد.

کتاب «مهارت‌های پایه فوتبال» کمک می‌کند تا درک کنید که چه چیزهایی باعث می‌شود که فوتبال به بازی بی نظیری، برای تماشا و همچنین بازی کردن ،تبدیل شود.

«فوتبال به وسیله متحد نمودن مغز، شکاف بین جسم و ذهنمان
را موقتاً التیام می‌بخشد.»

مربی تیم لیورپول، بیل شانکلی گفته است: «بعضی‌ها بر این باور هستند که فوتبال دارای ماهیتی از مرگ و زندگی است.» «من به این نگرش بدبین هستم. به طوریکه به شما اطمینان میدهم که فوتبال از آن هم بیشتر و مهم‌تر است.» هیچ‌کسی به اندازه او، عمق غیر منطقیِ شور و اشتیاق برانگیخته شده توسط بیست و دو بازیکنِ داخل زمین فوتبال، که به دنبال یک توپ می‌دوند را درک نکرده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی