30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
اخلاق در فیزیولوژی ورزش

اخلاق در فیزیولوژی ورزش

(0)

790,000ریال

711,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزش

انتشارات حتمی منتشر کرد :
پژوهش‌های علمی در خصوص فیزیولوژی ورزشی و نحوة عملکرد دستگاه‏های مختلف بدن همچنان ادامه دارد و نقش ورزش و فعالیت‌های بدنی در این بررسی‌ها و تحقیقات انکارناپذیر است. اما در این قلمرو و در تحقیقات مختلف که آزمودنی یا انسان مورد بررسی قرار می‌گیرد شاخص‌ها و نشانگرهای زیست شناختی متفاوتی وجود دارند که متاسفانه بدون توجه به ارزش ‏های انسانی، مورد استفاده محققین قرار ‏‏می‏ گیرد و به شدت اخلاق پژوهش را مورد تهدید و تهاجم قرار می‌دهد. یک پژوهشگر و حتی یک مربی می‌تواند بدون توجه به شاخص‏های انسانی و صرفاً بر اساس بی‌توجهی، زیان‏های غیر قابل برگشتی را بر سلول ‏های طبیعی و نهایتا سلامتی و تندرستی انسان وارد سازد به گونه‌ای که باعث سقوط شان و منزلت انسان شود. ما زنگ خطر را برای محققین فیزیولوژی ورزشی و حتی مربیان و دست اندرکاران ورزش کشور به صدا درآوردیم و اعلان نمودیم که آنچه در کمیته ‏های اخلاق در پزشکی اتفاق می‌افتد با آنچه که باید در فیزیولوژی ورزشی روی دهد متفاوت بوده و باید در این زمینه اقدام‏ های اساسی صورت گیرد
بی‌گمان وظایف اخلاقی پژوهشگر، مطلوبیت آزمایش‌ها، چگونگی اجرای تحقیقات انسانی، اخلاق کار با حیوانات و درک و رعایت دستورالعمل‌های آزمایش‌ها بر روی حیوانات و همچنین اصول اخلاق انتشار، محافظت از داده‏ های فردی و اخلاق داوری مقاله‌ها و طرح‌ها از اهم موضوعاتی است که در قلمرو اخلاق در فیزیولوژی ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد. لذا، در نگارش و تدوین کتاب، علاوه بر استفاده از تجارب تنی چند از صاحب نظران و بزرگان فیزیولوژی ورزشی کشور، تلاش شده است که مطالب کتاب بر پایة جدیدترین موضوع‌ها و پژوهش ‏های علمی استوار باشد.
کتاب اخلاق در فیزیولوژی ورزشی ، کتاب مرجعی است که به منظور استفادة دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران تألیف شده است، این مجموعه، در چهار فصل ارایه شده است: فصل اول، به بیان کلیات اخلاق در پژوهش ‏های فیزیولوژی ورزش تأکید دارد. در فصل دوم، حقوق آزمودنی از دیدگاه فیزیولوژی ورزشی مورد بررسی جدی قرارگرفته است. فصل سوم اخلاق کار با حیوانات در پژوهش‏ های فیزیولوژی ورزش را مورد توجه و بررسی قرار داده است و در فصل چهارم نیز ملاحظات اخلاقی انتشارات علمی در حوزه فیزیولوژی ورزشی ارایه شده است.
امید است مطالب کتاب حاضر بتواند در ایجاد و تقویت اخلاق کاربردی در دانشجویان و پژوهشگران فیزیولوژی ورزش، مفید اثر واقع شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی