30بوک
کتاب عمومی
حقوقی
عمومی
عدالت و ابعاد آن

عدالت و ابعاد آن

(0)

990,000ریال

891,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عدالت و ابعاد آن

انتشارات حتمی منتشر کرد :
در زندگی همۀ موجودات عالم به ویژه انسان که موجودی اجتماعی است، یک میل و رغبت درونی نسبت به برخوردار شدن و یا حتی محروم شدن از آنچه که شایستگی آن را دارد، وجود دارد که این دست یافتن به و یا محروم شدن از منافع، نیاز ها، موفقیت ها و غیره بر اساس شایستگی ها را عدالت گویند.

عدالت مقولۀ وسیع و چند بُعدی است که هر یک از ابعاد آن ریشه در سازمآن‌ها، اجتماعات، حقوق و قضا و حتی سیاست دارد. عدالت با مفاهیمی چون آزادی، برابری، تبعیض، حقوق اجتماعی، دستمزد عادلانه، جایگاه اجتماعی و غیره ارتباط تنگاتنگی دارد، اما در واقع عدالت غایت نیست بلکه ابزاری است برای رسیدن به غایت ها، حال غایت می تواند دستیابی به منافع عادلانه، حقوق و قوانین عادلانه، شرایط و جایگاه های عادلانه، رفع تبعیض و غیره باشد.

عدالت مفهومی اقتضایی دارد به این معنی که هر یک از اصول آن ( انصاف، مساوات و نیاز) می بایست با توجه به شرایط مقتضی آن بکار گرفته شود، چرا که بکارگیری یکسان اصول عدالت در همه شرایط و از آن بدتر بکار گیری هر یک از اصول عدالت در شرایطی نا مرتبط علی رغم اینکه منجر به نتیجه‌ای عادلانه نمی‌گردد بلکه کاملاً ناعادلانه و عین بی عدالتی می‌باشد.
در این کتاب سعی بر آن شده است تا افراد آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به مقولۀ عدالت و ابعاد مختلف آن داشته باشند به ویژه کسانیکه دارای مسئولیت های مدیریتی در جامعه هستند افزایش آگاهی و شناخت آن‌ها در زمینۀ عدالت سبب درک بهتر آن‌ها نسبت به عدالت گردد و این درک بهتر آن‌ها می تواند تأثیر مثبتی در تصمیم‌گیری ها، عملکرد و رفتارشان نسبت به مسائل مختلف حوزه های کاریشان داشته باشد.
امید است با توسعه و ترویج آگاهی و شناخت همۀ افراد جامعه نسبت به مقولۀ عدالت و ابعاد مختلف و اصول متنوع آن درک اجتماعی اعم از شهروندان جامعه و مدیران جامعه نسبت به عدالت بالا رفته و زمینۀ رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در جامعه فرآهم گردد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی