هتل شبح زده

(0)

2,550,000ریال

2,295,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
178

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هتل شبح زده

انتشارات افق منتشر کرد:
در کتاب «هتل شبح‌زده» نوشته‌ی ویلکی کالینز، ترجمه‌ی محمود گودرزی می‌خوانید: پزشکی متشخص و مشهور در مطب خود نشسته و باید به‌زودی بر بالین بیماران بستری خود حاضر شود. میانۀ قرن نوزدهم است و همان آداب و رسوم بر مناسبات اجتماعی جاری است. پزشک در شهر خوش‌نام است و برنامۀ کاری‌اش هم پُر است؛ یا در مطب بیمار دارد، یا باید بر بالین مریضی حاضر شود و از درد او بکاهد. ناگهان خدمتکارش به او اطلاع می‌دهد که خانمی برازنده از راه رسیده و می‌خواهد فوراً ایشان را ملاقات کند. در نخستین دیدار و در پاسخِ نخستین پرسش، خانم از پزشک می‌پرسد: «به‌نظر شما من دیوانه‌ام یا خودِ شیطان؟»

از اینجاست که در فضایی عجیب، با شخصیت‌هایی تکرارنشدنی، ما به همراه آقای دکتر با چالش قضاوت روبه‌رو می‌شویم. ولی کالینز، نویسندۀ انگلیسی (1824-1889)، با چیره‌دستی خط‌به‌خط و صفحه‌‎به‌صفحه داستان را پیش می‌برد، شخصیت‌هایی جذاب می‌پروراند و خطِ روایت را گسترش می‌دهد. در «هتل شبح‌زده» به ونیز سفر می‌کنیم و به ذهن شخصیت‌هایی که از برحق بودن خود اطمینان دارند، اما راز از پسِ راز اثبات این حقانیت را غیرممکن می‌کند.

زنی شوهرش را در ونیز گم کرده، شوهر کارمند لردی ثروتمند بوده که ناگهان در اتاق هتلش در ونیز می‌میرد، آن‌ هم بسیار مرموز و رازآلود. همسرِ لردِ مرده برادری کمابیش مجنون دارد که متخصص علم شیمی است. به تمام این‌ها، دختری عاشق و دل‌شکسته هم باید اضافه کنیم که زمانی قرار بوده با جناب لرد ازدواج کند، اما به‌ناگهان به حال خود رها شده است.

برادر کوچک‌تر جناب لرد که دل‌باختۀ دختر است، فکر می‌کند باید راز مرگ برادر را فاش کند. او با چند عضو دیگر خانواده به ونیز می‌رود و در هتلی شبح‌زده ساکن می‌شوند که زمانی همان خانه‌ای بوده که برادر در آن از دنیا رفته بود. در اتاقِ تاریک لُرد، دری مخفی هم هست که شی‌ئی به‌غایت غیرعادی در آن پیدا می‌شود. نامه‌هایی ردوبدل می‌شوند پلیس و پزشک و مدیر هتل هم نمی‌توانند سرنخی منطقی پیدا کنند.

«ویلیام ویلکی کالینز» رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس شهیر انگلیسی بود. مهم‌ترین اثرش، یعنی «سنگ الماس»، بسیاری از اصول رمان کارآگاهی مدرن را پایه‌ گذاشت. همچنین، بسیاری منتقدان کالینز را به‌ یک دلیل دیگر نیز ستوده‌اند: آثار او شفاف‌ترین نمونه برای ژانر روش‌شناسی پلیسی یا روند کاری پلیس‌های قرن نوزدهم شناخته شده‌اند.

در زمانۀ خویش، «ویلکی کالینز» را آوانگارد و ساختارشکن می‌دانستند. او مسیری را برای نویسندگان پس از خود هموار کرد که اثرش تا به‌امروز بر ادبیات بریتانیا انکارناپذیر است. نام ویلکی کالینز با داستان ژانر گوتیک، وحشت، و آثار ملودراماتیک گره خورده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی