30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
شنا
علم شنا بهبود عملکرد و تمرین

علم شنا بهبود عملکرد و تمرین

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
0

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب علم شنا بهبود عملکرد و تمرین

انتشارات حتمی منتشر کرد:
هرفصل از کتاب علم شنا (بهبود عملکرد و تمرین) به اصول علمی متعدد شنا می‌پردازد که برای خواننده شناخت بهتری از این رشته ورزشی به وجود می آورد. از آنجایی‌که راه حل های اختصاصی برای هر شناگری کارساز نیست، نویسندگان این کتاب به جای توصیه­‌کردن سلسله‌ای از تمرینات و اصول، روش‌هایی علمی ارائه کرده اند که این امکان را برای فرد فراهم می‌سازد تا این روش‌ها را به‌طور اختصاصی برای خود به‌کار گیرد.

فصل‌1، هیدرودینامیک به تجزیه چگونگی تعامل آب و بدن حین شنا کردن می‌‌پردازد. شناخت چگونگی ماندن بدن در یک راستا (استریم لاین) و تاثیر موقعیت مفاصل بدن در تولید گشتاور و نیرو، از اهمیت بالایی در این رشته برخوردار است.
فصل‌2، تکنیک، بیومکانیک فازهای مختلف هر استروک شنا مورد مطالعه قرار می‌‌گیرد. برخلاف سایر رشته‌های ورزشی، تکنیک‌ها مهم‌ترین کمک‌کننده برای دستیابی به موفقیت در ورزش شنا هستند، با این‌حال هنوز هم تعداد کثیری از شناگران در این حوزه نیاز به پیشرفت بیشتری دارند. برخی از ابعاد تکنیک, از جمله: پا زدن، زمان‌بندی قورباغه، فاز ریکاوری دست در کرال‌سینه و پروانه، فینیش کرال‌پشت، استارت ماده های تیمی و برگشت‌ها، به دلیل محدودیت فضا گنجانده نشده‌اند.
فصل‌3، تمرین، به نیازهای فیزیولوژیکی شنا و چگونگی تاثیر تمرین بر توانایی شناگر می‌پردازد. امروزه شنای رقابتی نیازمند عملکرد بسیار بالای فیزیکی می‌باشد.
فصل‌4، تمرینات در خشکی، علم چگونگی افزایش تناسب اندام و قدرت از طریق تمرین بیرون از آب را به اشتراک می‌گذارد.

فصل 5، تغذیه، نسبت‌های بهینه غذاها و مایعات مصرفی شناگران جهت بازسازی بدن برای عملکرد بیشینه را در اختیار خواننده قرار می‌‌دهد. نیازهای فیزیکی سنگین این رشته می‌تواند عامل آسیب شود.
فصل 6، بازتوانی و پیشگیری از آسیب، برترین روش‌های پیشگیری و به حداقل رساندن خطر آسیب بافت ها را ارائه می دهد. نهایتاً، هر فصل از این کتاب شامل نگاهی جزئی به چگونگی اثر تجهیزات تخصصی از جمله کامپیوترهایی که در دینامیک سیالات، علم حرکت ‌شناسی و علم الکترومیوگرافی به کار می رود می ‌باشد و تصاویر بصری در بخش علم در عمل نشان می ‌دهد که چگونه ورزش حرفه‌ ای مستقیما از کاربرد اصول علمی تاثیر گرفته است. اینکه شما این کتاب را عمیقا برای پاسخ به پرسش‌ های خاص خود مطالعه کنید یا فقط به‌منظور مطالعه آزاد بخوانید، شایان ذکر است، کتاب علم شنا، علمی است که تنها در عمل و زمانی که شناگر تن به آب می‌ زند قابل استفاده است و فواید آن آشکار می ‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی