برندگان

(1)
نویسنده:

4,990,000ریال

4,491,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2644

علاقه مندان به این کتاب
31

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب برندگان

انتشارات نون منتشر کرد :
در ظرف فقط دو هفته همه چیز تغییر خواهد کرد. دو سال از اتفاقاتی که هیچ کس دوست ندارد به آنها فکر کند میگذرد. همه سعی کرده اند فراموش کنند و ادامه دهند اما اینجا خاصیتی دارد
که به سختی این اجازه را به کسی میدهد، ویرانی ناشی از یک طوفان کوبنده و وحشیانه رقابتی قدیمی بین دو شهر را دوباره شعله ور میکند، رقابتی که همیشه روی یخ و از طریق هاکی بازها دنبال می شده است. این رمان به زیبایی تمام پیچیدگیهای زندگی روزمره را به تصویر می کشد و پرسشهایی دربارۀ ،دوستی وفاداری از دست دادن و هویت را کندوکاو میکند این کتاب به واژگان برد از دست دادن و بخشیدن معانی جدیدی میبخشد.
برندگان سومین کتاب از تریلوژی شهر خرس، رمانی نفس گیر و جذاب از فردریک بکمن نویسنده کتابهای پرفروش مردی به نام اوه و مردم مشوش است داستانی در مورد عشق و زندگی در یک جامعه سرسخت داستانی در مورد عشقهای اول بخشودگی ها و آخرین خدا حافظی ها. نشر نون اولین ناشر ایرانی است که مجموعه کامل آثار بکمن را به مخاطبان فارسی زبان ارائه کرده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب برندگان اثر فردریک بکمن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب برندگان از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب برندگان از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب برندگان از آن خود کرده است:

• نامزد دریافت جایزۀ بهترین داستان سال 2022 به انتخاب کاربران گودریدز

معرفی رمان برندگان:

کتاب برندگان جدیدترین اثر فردریک بکمن نویسندۀ سوئدی و نویسندۀ کتاب‌های «مردی به نام اُوِه»‌ و «مردم مشوش» است. این کتاب در سال 2022 منتشر شد و به نوعی آخرین کتاب سری کتاب‌های شهر خرس محسوب می‌شود. کتاب‌های «شهر خرس» و «ما در برابر شما» دو جلد اول این سه گانه بود و داستان برندگان نیز در شهر خرس یا همان بیرتاون می‌گذرد.

واکنش‌های جهانی به رمان برندگان:

«من کاملاً به ساکنان شهر خرس ایمان دارم و با خواندن وقایع کتاب برندگان احساساتم منقلب شد.» -جوجو مویز، نویسندۀ کتاب من پیش از تو و پس از تو

«شهر خرس را جنگل‌های غیرقابل نفوذی احاطه کرده است و فردریک بکمن در آن فضای خفه‌کنندۀ یک جامعۀ رو به مرگ را بازسازی کرده است، برندگان رمانی جذاب و غافل‌گیرکننده است.» -ساندی تایمز

«بکمن می‌تواند دست روی نقطۀ حساس خواننده بگذارد و هم او را بخنداند و هم بگریاند. او به اندازۀ کافی قصه‌گوی باهوشی است که در هیچ‌کدام زیاده‌روی نکند.» -ایندیپندنت

«بکمن نویسنده‌ای چیره‌دست است.» -کیرکاس ریویوز

چرا باید رمان برندگان را بخوانیم؟

اگر کتاب‌های شهر خرس و ما در برابر شما را نخوانده‌اید، نگران نباشید. برندگان را می‌توانید به صورت یک رمان مستقل بخوانید. گرچه برندگان داستان رقابت تلخ بین دو شهر شیفتۀ هاکی است، اما برای خواندن این رمان جذاب لازم نیست طرفدار بازی هاکی نیز باشید.

جملات درخشانی از کتاب برندگان:

«هر کسی که بنیامین اوویچ را می‌شناخت، مخصوصاً نزدیکانش که او را بنی صدا می‌زدند، شاید جایی در اعماق وجودشان می‌دانستند او از آن دسته آدم‌هایی نیست که عاقبتش ختم به خیر شود. البته نیازی نیست بگویم که ما هنوز هم امیدوار بودیم. خدایا! آخر به امید چه؟! رؤیاهای خوش‌بینانه آخرین خط دفاعی عشق هستند، بنابراین ما همیشه به‌نحوی خودمان را متقاعد می‌کنیم که حادثۀ ناگواری برای کسانی که عاشقشان هستیم رخ نخواهد داد و نزدیکانمان در نبرد علیه سرنوشت پیروز خواهند شد. به‌خاطر همان‌ها، زندگی جاویدان را متصور می‌شویم و آرزوی قدرت‌های فوق‌بشری می‌کنیم تا بتوانیم ماشین‌های زمان بسازیم. ما امیدوار هستیم. خدایا! آخر به امید چه؟! البته داستان پسرهایی مثل بنی خیلی به‌ندرت به فصل پیری آن‌ها می‌رسد؛ آن‌ها داستان‌های طولانی‌ای ندارند، و قرار هم نیست که به هنگام پیری، درحالی‌که سر بر بالینی گرم‌ونرم گذاشته‌اند، در آرامش این دنیا را ترک کنند.»

«دو سال و نیم پیش، در یک زمستان مایا در مهمانی‌ای توسط کوین ارداهل، بهترین بازیکن هاکی‌ای که این شهر تا آن موقع به خودش دیده بود، مورد تعرض قرار گرفت. البته این روزها کسی از کلمۀ «تعرض» استفاده نمی‌کند، به‌جای آن، کاربرد «رسوایی»، «اتفاقی که افتاد» یا «خب می‌دونی دیگه...» متداول شده است. همه شرمنده هستند، کسی نمی‌تواند آن را فراموش کند. بعد از آن مهمانی، حوادثی زنجیروار یکی پس از دیگری به وقوع پیوستند که تصمیمات سیاسی را تحت تأثیر قرار دادند و در آخر، منجر به انتقال سرمایه از شهری به شهر دیگر شدند. آن هم که بهار و تابستانی مملو از خیانت به‌همراه داشت و پس از آن، پاییز و زمستانِ آکنده از خشونتی را به بار آورد. شروعِ این زنجیره از رویدادها، مشاجره‌ای در زمین یخی اسکیت بود که پس از مدتی، تقریباً تبدیل به جنگ خیابانی شده بود. مردان کت‌مشکی که پلیس آن‌ها را «هوچی‌ها» می‌خواند، اما همه در بیرتاون آن‌ها را به اسم «پَک» می‌شناختند، به دشمنانشان در شهر هِد حمله کردند.»

«آیا می‌خواهید بدانید؟ پس باید بدانید که نقشه‌ها حرف زیادی برای گفتن ندارند. شاید از آن بالا که به ما نگاه می‌کنید شبیه دو شهر جنگلی معمولی باشیم، شاید در چشم بعضی از شما به‌زحمت یک روستا هم به حساب بیاییم؛ تنها چیزی که هِد و بیرتاون را از هم جدا می‌کند، یک جادۀ پرپیچ‌وخم است که آن‌قدرها هم طولانی نیست، اما وقتی گذرتان به اینجا بیفتد و مجبور باشید در دمای زیر صفر و بادهای مخالف، این جاده را پیاده طی کنید، کم‌کم جدی‌اش می‌گیرید... شرط می‌بندم تغییرات دمایی و بادهای اینجا را هیچ‌جای دیگر تجربه نکرده‌اید. ما از هِدی‌ها نفرت داریم و هِدی‌ها هم چشم دیدن ما را ندارند. به عنوان مثال اگر تمام بازی‌های یک فصل را ببریم و فقط نتیجۀ یک بازی را به آن‌ها واگذار کنیم، انگار در کل آن فصل عملکرد خوبی ارائه نداده‌ایم. پس علاوه بر این که همه چیز باید بر وفق مراد ما باشد، آن‌ها هم نباید روی خوشی را ببینند؛ تنها در همین صورت است که ما آرامش می‌گیریم و خیالمان راحت می‌شود.»

تحلیلی بر رمان برندگان‌:

دو سال از اتفاقاتی می‌گذرد که هیچ‌کس در شهر خرس نمی‌خواهد به آن‌ها فکر کند چه برسد که در موردشان صحبت کند. همه سعی کرده‌اند به زندگی ادامه دهند اما چیزی در این مکان وجود دارد که این امکان را از آن‌ها سلب کرده است. ساکنان شهر همچنان با سؤالات بزرگ زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آن‌ها مدام از خود می‌پرسند خانواده چیست؟ جامعه چیست؟ و در صورت به وقوع پیوستن اتفاقی، آیا ما حاضریم برای محافظت از خانواده و جامعه همه چیزمان را قربانی کنیم؟ فردریک بکمن در رمان برندگان به زیبایی تمام پیچیدگی‌های زندگی روزمره را به تصویر کشیده است و پرسش‌هایی دربارۀ دوستی، وفاداری، از دست دادن و هویت را بررسی کرده است. او در کتاب برندگان از بُرد، باخت و بخشیدن در زندگی روایت کرده است. 

خلاصه داستان برندگان

مایا و بنجی دو جوانی که در جست‌وجوی زندگی دور از شهر به جنگل‌های اطراف رفته بودند، به خانه برمی‌گردند و با شادی دوباره با دوستان دوران کودکی‌شان تجدید دیدار می‌کنند. حس جدیدی در شهر شکل می‌گیرد و پیست یخی جدید و چشمگیری کنار دریاچه ساخته شده است. ساکنان شهر خرس در تلاش هستند که برگذشته غلبه کنند و آن‌ را به فراموشی بسپارند اما نمی‌دانند که در عرض دو هفته قرار است همه چیز تغییر کند. یک نفر بعد از مدت‌ها دوری به خانه می‌آید. یک نفر می‌میرد، یک نفر عاشق می‌شود و یک نفر سعی دارد که ازدواج خود را نجات دهد و کسی هست که برای نجات فرزندش دست به هر کاری می‌زند. یک نفر تسلیم نفرت می‌شود، یک نفر دعوا می‌کند و یک نفر اسلحه به دست می‌گیرد و به سمت پیست یخ به راه می‌افتد. رقابت قدیمی بین بیرتاون (شهر خرس) و شهر هِد دوباره شعله‌ور می‌شود، رقابتی که همیشه در بازی‌ تیم‌های هاکی بین دو شهر، رخ می‌داد. حالا به نظرتان ساکنان شهر خرس حاضرند برای جامعه و خانوادۀ خود چه چیزی را قربانی کنند؟

اگر از خواندن کتاب برندگان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

می‌گویند این برندگان هستند که تاریخ را می‌نویسند اما در کتاب برندگان، هیچ برنده‌ای وجود ندارد. بکمن با نثر شوخ و صمیمی‌اش بار دیگر خوانندگان را به شهر خرس و ماجراهایش می‌کشاند. زندگی همچنان برای ساکنان محلۀ شهر خرس و رقیب آن‌ها ادامه دارد. برندگان داستانی کوچک در مورد سؤالات بزرگ است، داستانی دربارۀ خانواده، جامعه و زندگی است که با یک طوفان شروع می‌شود. بکمن در برندگان بارها و بارها از عشق بی‌نظیر شخصیت‌ها به هم صحبت می‌کند اما آیا این عشق در زندگی و هنگام مراقبت از یکدیگر و برآورده‌کردن خواسته‌های طاقت‌فرسا نیز تأثیرگذار است؟ بنابراین اگر از خواندن کتاب برندگان لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

مردم مشوش اثر دیگری از فردریک بکمن نویسندۀ سوئدی است. بکمن در این کتاب به داستان یک گروگانگیری غیرعادی پرداخته است. این رمان حکایتی پرپیچ‌وتاب از لحظات حساس و سرنوشت‌ساز زندگی است، این‌که چطور ما آدم‌ها نقش‌هایی را می‌پذیریم که از ما انتظار می‌رود و چطور این نقش‌ها شخصیت ما را شکل می‌دهند.

فردا و فردا و فردا  دهمین رمان گابریل زوین، نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز است. او در این کتاب دنیای بازی‌های ویدیویی و واقعیت را با یکدیگر در هم آمیخته و داستانی متفاوت خلق کرده است. او در این کتاب به داستان زندگی دو دوست در طول سه دهه و فراز و نشیب رابطۀ آن‌ها پرداخته که با توسعۀ یک بازی ژاپنی به شهرتی باورنکردنی می‌رسند.

کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ نویسندۀ معروف داستان‌های خودیاری است. مت هیگ که خود در سن 25 سالگی دچار افسردگی شدید شده بود و قصد داشت خودکشی کند خوب می‌داند افسردگی و احساس ناتوانی به چه معناست. او در کتابخانۀ نیمه شب داستان دختری به نام نورا را تعریف می‌کند که پس از خودکشی در دنیای بین مرگ و زندگی سرگردان می‌ماند و آن‌جا به کتابخانه‌ای می‌رسد که می‌تواند زندگی‌های نازیسته‌اش را زندگی کند.

کتاب مغازه جادویی اثر جیمز آر دوتی جراح مغز و اعصاب است و در سال 2016 منتشر شد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا است و گروه کی‌پاپ بی‌تی‌اِس نیز خواندن آن را به همه توصیه کردند. این کتاب داستان زندگی و کودکی خودِ نویسنده است که با ورود به یک مغازۀ جادویی و یاد گرفتن مراقبه زندگی و آینده‌اش دگرگون شد.

- کتاب دختر مهتاب رمانی فانتزی و عاشقانه از نویسندۀ اهل مالزی سو لین تن است که در سال 2022 منتشر شد. این کتاب اولین رمان نویسنده است و او رمان را با الهام از داستان‌های اساطیر چینی و افسانۀ الهۀ ماه اثر چانگ نوشت. دختر مهتاب داستان دختری به نام شینگ‌یِن است که نمی‌داند چه قدرت‌هایی دارد تا زمانی که مجبور می‌شود برای رهایی مادرش قوی باشد و به تنهایی از پس مشکلاتش بربیاید.

دربارۀ فردریک بکمن: نویسندۀ سوئدی

برندگان

فردریک بکمن در سال 1981 و در هلسینبورگ، اسکانیا به دنیا آمد و در کشور سوئد بزرگ شد. او نویسنده، وبلاگ‌نویس و مقاله‌نویس سوئدی است. او برای مجله‌های سوئدی زیادی نوشته است و نوشتن را در سال 2012 با کتاب مردی به نام اُوِه شروع کرد. این کتاب پس از انتشار به مدت 42 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها باقی ماند. با اقتباس از کتاب مردی به نام اُوه تاکنون دو فیلم ساخته شده است و بسیاری از کتاب‌های او به انگلیسی ترجمه شده‌اند. بکمن دو فرزند دارد و کتاب دومش، «تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید دربارۀ دنیا بداند» را بر اساس تجربیات خودش در زمینۀ فرزندپروری نوشت. کتاب‌های فردریک بکمن پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور سوئد هستند و این کتاب‌ها به بیش از 25 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • nayan shourmeij
    • پاسخ به نظر

    مثل مابقی کتاب های بکمن این کتاب هم عالی بود. پر از جملات ناب

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی