سرمدده

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
107

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سرمدده

انتشارات خردگان منتشر کرد:
در مقدمه کتاب که به قلم استاد صفر عبدالله نگارش شده، آمده است:
بهمنیار نویسنده‌ای کم‌نظیر در ادبیات تاجیکستان است که نظیرش در ادبیات ما نبوده و هنوز هم نیست. شاید با جرأت بتوان گفت که بهمنیار تنها نویسندۀ توانای تاجیک است که می¬توان داستان‌های کوچک او را با بهترین شاهکارهای ادبیات جهان در این نوع مقایسه کرد. او از زمرۀ نوگراترین نویسندگان تاجیکستان است. بررسی داستان‌های کوچک بهمنیار به‌ویژه با توجه به مقطع زمانی که این داستان‌ها در آن نوشته شده‌اند، گواه آن است که نویسنده از تکنیک‌ها و شیوه‌هایی استفاده کرده که دست‌کم تا این زمان در ادبیات داستانی نوپای تاجیکستان سابقه ندارد.
آثار او چه در سال‌های هشتادم قرن گذشته و چه در آغاز سدۀ بیست‌ویک در زمینۀ داستان کوتاه بی‌نظیر بوده و کمتر نویسندۀ دیگری از نظر هنری با او قابل قیاس است. نوشته‌های بهمنیار به‌ویژه، بخش «داستان‌های سرمدده» مانند یک رشته‌کوه مستحکم و متشخص‌اند که مسائل مهمّ زندگی مردم محور اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. اغلب نوشته‌های بهمنیار به دلیل زیر و بم مسائل روستایی و فرهنگ ملی تحسین‌برانگیز است و از بیشتر آثار او می‌توان به عنوان مرجع مهمّ مردم‌شناسی نیز استفاده کرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    اگر به زبان فارسی و داستان علاقه‌مند باشید امکان نداره این کتاب رو نپسندید. یک نثر شیرین و سرشار از واژه‌های فارسی اصیل. که با قلم شیوای نامدارترین داستان‌کوتاه‌نویس تاجیکستان نگارش شده.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی