خاطرات کنجی میزوگوچی

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
279

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خاطرات کنجی میزوگوچی

انتشارات شورآفرین منتشر کرد:
از من خواسته‌اید چند کلمه‌ای درباره‌ی کنجی میزوگوچی بنویسم و این واقعاً مایه‌ی خوشحالی‌ام است. هر روز به این فکر می‌کنم که چه میراث بزرگی برای سینمای ژاپن بر جای گذاشته است.

مطمئن نیستم که بتوانم به اساس هنر او دست پیدا کنم، اما از آن‌جایی که به مدت بیست سال دوشادوش میزوگوچی زندگی و کار کرده‌ام، خاطرات زیادی در ذهنم انباشته شده که می‌خواهم به روی کاغذ بیاورم و چون امیدوارم این بتواند در پژوهش‌ها درباره‌ی هنر او و شخصیتش نقشی داشته باشد.

وقتی نیمه‌های شب از خودم می‌پرسیدم از کجا باید شروع کنم، صدای میزوسان (دوستان این‌طور صدایش می‌کردند) را می‌شنیدم که به من می‌گفت: «باز نشسته‌ای وقتت را برای این‌جور چیزها هدر می‌دهی! بهتر بود به نوشتن فیلم‌نامه‌ای حسابی فکر می‌کردی. وقتت را هدر نده. ول کن. جوان‌ها دارند از تو جلو می‌زنند.» آن‌وقت من با ترس و ملاحظه‌کاری، انگار که فحشم داده باشد، جواب دادم: «بالاخره می‌خواهم چیزی در رابطه با شما به‌جا بگذارم.»

«میزوگوچی چه اهمیتی دارد، باید از او جلو بزنی، می‌فهمی؟ - اما این غیرممکن است. - چی! اگر نتوانی چیزی را که من نتوانستم بسازم بسازی، لیاقت زندگی‌کردن نداری. باید از میزوگوچی بهتر باشی. با سیاه‌کردن این کاغذها کلاهت پس معرکه است. خوب می‌دانی که این روزها عالم سینما اوضاعش وحشتناک است! به این فکر کن، وا نده.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی