نظریه های توسعه

(2)

6,720,000ریال

5,376,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
347

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نظریه های توسعه

انتشارات اندیشه احسان منتشر کرد:
توسعه یکی از فراگیرترین موضوعات جوامع بشری در راستای ارتقای کیفیت زندگی و رفاه انسان‌ها، خصوصا در میان کشورهای در حال توسعه است. این جوامع از مسائل مشترکی مانند فقر، آسیب‌پذیری، بیکاری، حاشیه‌نشینی و تبعیض‌‌های جنسیتی که طیف وسیعی از مردم را درگیر و متاثر ساخته، رنج می‌برند.
می‌توان گفت توسعه در طول تاریخ خود (یعنی از نیمه دوم قرن بیستم تا به امروز)، به منزله یک دانش کاربردی با تحولات شگرفی در نظریه و عمل مواجه شده است. در نیمه دوم قرن بیستم این مفهوم بیش‌تر وارداتی بود و تحت تاثیر مکاتب نوسازی و مدرنیته غربی قرار داشت.
در حالی که در اواخر قرن بیستم و اوایل سده حاضر، توسعه با رویکردهای نرم‌تری روی دیگر خویش را نشان داد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه متاثر از مفاهیم و نظریه‌های اجتماعی، سیاسی و کیفی است. لذا جامعه بشری تحت تاثیر گذار از رویکرد سخت توسعه به رویکرد نرم و انسان‌محور با تجدید نظر در باورها و اهداف خود مواجه شده است.
این کتاب بر آن است تا نشان دهد؛ در قرن حاضر الگوهای غربی توسعه نتوانسته به وعده اصلی خود (کاهش فقر، بیکاری؛ بهبود و آموزش و بهداشت، تغییر ساختار حقوقی و جنسیتی، دستیابی به آزادی‌ها و...) پاسخ دهد و در بسیاری موارد باعث تشدید شکاف در باورها و اهداف خویش شده است. از این منظر، واقعیت توسعه به عنوان یک امر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زیست محیطی، در معرض چالش قرار گرفته است. از این رو، در کتاب حاضر، کاستی‌های نظریه‌ها و ویژگی‌های نظریه‌های جدید، مورد بحث و نقد قرار گرفته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی