30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
خانواده و تربیت فرزندان
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

(84)
نویسنده:

2,290,000ریال

2,061,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5459

علاقه مندان به این کتاب
101

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
12

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

انتشارات میلکان منتشر کرد:
از متن کتاب:
«این کتابی ساده برای تربیت فرزند نیست. قصد ندارم جزئیات مربوط به آموزشِ استفاده از توالت یا ازشیرگرفتن کودک را شرح دهم. این کتاب درباره‌‌‌‌‌‌‌ی نحوه‌‌‌‌‌‌‌ی ارتباطمان با فرزندانمان است: چه چیزی مانع ارتباطی خوب می‌‌‌‌شود و چه چیزی می‌‌‌‌تواند آن‌‌‌‌ را بهتر کند، چگونه پرورش یافته‌‌‌‌‌‌‌ایم و این چگونگی چطور بر فرزندپروریِ ما و اشتباهاتی که مرتکب می‌‌‌‌‌‌‌شویم تأثیر می‌‌‌‌‌‌‌گذارد ـ‌‌ـ‌به‌‌‌‌‌‌‌ویژه اشتباهاتی که هرگز نمی‌‌‌‌خواسته‌‌‌‌‌‌‌ایم انجام دهیم‌‌‌‌‌‌‌ـ و اینکه دراین‌‌‌‌باره چه کار باید بکنیم.
شما در این کتاب، نکات، شگردها یا ترفند‌‌‌‌های فرزندپروری را نخواهید یافت. گاهی ممکن است شما را ناراحت و عصبانی کند یا شاید هم به پدر و مادری بهتر تبدیلتان کند. من کتابی نوشته‌‌‌‌‌‌‌ام که ای‌‌‌‌‌‌‌کاش وقتی تازه مادر شده بودم می‌‌‌‌‌‌‌خواندمش و واقعاً آرزو دارم پدر و مادرم آن‌‌‌‌ را خوانده بودند.»
——-
همه‌ی پدر و مادرها می‌خواهند بچه‌شان شاد باشد. آن‌ها نمی‌خواهند کاری کنند زندگی‌‌شان خراب‌ شود. این کتاب به نحوه‌ی ارتباط والدین با فرزندان‌شان می‌پردازد؛ اینکه چه‌چیزهایی در ایجاد ارتباطِ خوب مؤثر هستند و از چه رفتارهایی باید دوری کرد.
این کتاب بایدها و نبایدهای ضروری فرزندپروری است.
رابطه‌ی بین والدین و فرزندان از اثرگذارترین رابطه‌های انسانی است. در خانواده‌های بسیاری، این رابطه به مسیرهای اشتباه می‌رود و اصلاح آن مشکل می‌شود.
در کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند (و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده‌اید خوشحال خواهند شد)، روان‌درمانگر مشهور، فلیپا پری نشان می‌دهد چگونه پیوندهایی محکم و دوست‌داشتنی با فرزندان‌مان برقرار کنیم و چگونه چنین دل‌بستگی‌هایی سلامت روانی فرد را افزایش می‌دهد، چه دوران کودکی و چه بزرگ‌سالی.
«کتابی صادقانه، صمیمی و به‌دور از قضاوت است. خواندن این کتاب برای همه‌ی والدین ضروری است، چه آن‌هایی که فرزندی دارند یا به‌زودی صاحب فرزند می‌شوند و چه آن‌هایی که هنوز فرزندی ندارند. هیچ‌وقت برای بهبود رابطه با فرزندتان خیلی زود یا خیلی دیر نیست.»
بوک‌لیست
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند اثر فلیپا پری

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند:

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند (و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده‌اید خوشحال خواهند شد) اثر فلیپا پری روان‌درمانگر برجسته در سال 2019 منتشر شد. این کتاب پس از انتشار خیلی سریع تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب ساندی‌ تایمز شد. فلیپا پری در این کتاب بایدها و نبایدهای روابط را آشکار می‌کند و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با فرزندان خود درست رفتار کنید. با این کتاب می‌توانید بفهمید که خودتان چطور تربیت شده‌اید و به دنبال آن مدیریت احساسات فرزندان‌تان را نیز یاد بگیرید. توصیه‌های علاقلانه و بدون قضاوت فلیپا پری یک منبع ضروری برای شما است که بتوانید با مهم‌ترین افراد زندگی‌تان بهتر ارتباط برقرار کنید.

واکنش‌های جهانی به کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند:

«کتابی صادقانه، صمیمی و به‌دور از قضاوت است. خواندن این کتاب برای همه‌ٔ والدین ضروری است، چه آن‌هایی که فرزندی دارند؛ چه آن‌ها که به‌زودی صاحب فرزند می‌شوند و چه آن‌هایی که هنوز فرزندی ندارند. هیچ‌وقت برای بهبود رابطه با فرزندتان خیلی زود یا خیلی دیر نیست.» - بوک‌لیست

«درمان‌کردن خود از تربیت‌های دشوار و یادگیری ادامه ندادن الگوهای اشتباه، رکن اصلی این راهنمای عملی است... لحن گرم اما حرفه‌ای پری باعث می‌شود کسانی که می‌خواهند تازه بچه‌دار شوند حرف‌هایش را به جانِ دل بسپارند چون او همه را وادار می‌کند به نحوهٔ تربیت خود فکر کنند.» - پابلیشرز ویکلی

«سریع خواندنِ این کتاب دشوار است، نه فقط به این دلیل که متن کتاب سخت است، بلکه بدین دلیل که بسیاری از واقعیت‌ها یا بینش‌ها را در شما برمی‌انگیزد و به وضوح از چیزهایی نام می‌برد که تاکنون هیچ اطلاعی از آن‌ها نداشته‌اید و ابزارهایی ساده و قابل کنترل را برای شما فراهم می‌کند تا از الگوهای مخرب تربیتی خلاص شوید.» - گاردین (بریتانیا)

چرا باید کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند را بخوانیم؟

این کتاب دربارهٔ نحوهٔ ارتباط شما با فرزندانتان است؛ این‌ کتاب به شما توضیح می‌دهد چه چیزی مانع ارتباطی خوب می‌شود و چه چیزی می‌تواند آن را بهتر کند، این‌که خودِ شما چگونه پرورش یافته‌اید و این چگونگی چطور بر فرزندپروری و اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید تأثیر می‌گذارد. این کتاب را بخوانید تا بتوانید پدر یا مادر بهتری برای فرزندتان باشید.

جملات درخشانی از کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند:

«هر کودک به ملایمت و پذیرش، لمس فیزیکی، حضور فیزیکی‌تان، عشق و حد و حدودش، درک، بازی با افرادی از تمام سنین، تجربیات آرامش‌بخش، و وقت و توجه بسیار زیادِ شما نیاز دارد. خب! اینکه خیلی ساده است! این کتاب می‌تواند همین‌جا به پایان برسد! اما نه، چون موانعی سر راه وجود دارند. زندگی‌تان ممکن است مانع آن بشود: شرایط، مراقبت از کودکان، پول، مدرسه، کار، کمبود وقت و مشغله... و همان‌طور که می‌دانید این فهرست جامع نیست. بااین‌حال، آنچه می‌تواند بیشتر از همه‌ی این‌ها مانع ایجاد کند همان چیزی است که وقتی خودمان نوزاد و بچه بودیم به ما داده شد. اگر ما نحوه‌ی بزرگ‌شدنمان و میراث آن را بررسی نکنیم، ممکن است بازگردد و ما را بگزد. ممکن است یک بار بی‌اختیار گفته باشید: «دهنم رو باز کردم و همون حرف‌های مادرم رو زدم.» البته خیلی خوب است اگر آن حرف‌ها همان حرف‌هایی بوده باشند که باعث می‌شدند شما، به‌عنوان یک کودک، احساس پذیرش و عشق و امنیت کنید؛ اما بیشترِ آن‌ها کلماتی ‌اند که تأثیر معکوس داشته‌اند. آن چیزهایی که می‌توانند مانع باشند چیزهایی‌اند مانند نبودِ اعتمادبه‌نفس، بدبینی ما، دیوارهای دفاعی‌ای که احساساتمان را مسدود می‌کنند، و ترسمان از مغلوب‌شدن مقابلِ احساسات.»

«شما و هر کسی که با او زندگی می‌کنید محیط فرزندتان هستید. بخش بزرگی از دیدگاه فرزندانتان درخصوص خودشان و نحوه‌ی تعاملشان با دیگران در ارتباط با شما و اطرافیان شما شکل می‌گیرد. این شامل شریک زندگی‌تان ـ اگر شریک زندگی دارید ـ‌ خواهر و برادرها، پدربزرگ و مادربزرگ، پرستار و دوستان نزدیک می‌شود. آگاهی از نحوه‌ی رفتارمان در این روابط بسیار مهم است. به عنوان مثال، آیا ما قدردانیِ خودمان را به افراد نزدیک نشان می‌دهیم یا عصبانیت خودمان را سر آن‌ها خالی می‌کنیم؟ این روابط خانوادگی در تعیین نحوه‌ی رشد شخصیت و سلامت روان کودک مؤثرند. کودک انسانی واحد است، اما بخشی از سیستمی کلی نیز هست. علاوه بر روابط خانوادگیِ نزدیک، سیستم کودک شامل مدرسه و دوستان و فرهنگ گسترده‌تر نیز می‌شود. بهتر است آن سیستم را بررسی کنید و هر کاری می‌توانید انجام دهید تا آن را به بهترین محیط ممکن برای خودتان و فرزندتان تبدیل کنید. لازم نیست بی‌نقص باشد؛ بی‌نقص اصلاً وجود ندارد. ساختارِ خانواده مهم نیست؛ البته اگر در خانواده‌ای هسته‌ای نیستید، خوب است. ساختار می‌تواند به همان شکل متعارف یا نامتعارف باشد، والدین می‌توانند جدا یا با یکدیگر زندگی کنند. این اهمیتی ندارد.»

«احساساتمان در هر کاری که انجام می‌دهیم و هر تصمیمی که می‌گیریم دخیل‌اند. نحوه‌ی مدیریت احساساتمان تأثیرگذار است بر اینکه چگونه فرزندمان یاد می‌گیرد احساساتش را مدیریت کند. احساسات و غرایز به‌طور نزدیکی با هم مرتبط‌اند و اگر ما احساس کودک را انکار کنیم، غرایزشان را در خطرِ بی‌اعتبارکردن قرار می‌دهیم. غرایز کودکان به آن‌ها امنیت می‌دهند. به‌عنوان مثال، در کتاب چگونه صحبت کنیم تا بچه‌ها گوش کنند و چگونه گوش دهیم تا بچه‌ها صحبت کنند، نویسنده‌ها داستان کودکی را تعریف می‌کنند که با دوستانش به استخر محلی می‌رود، اما خیلی زود به خانه بازمی‌گردد. مادرش می‌پرسد: «چرا این‌قدر زود و تنها برگشتی؟» دختر توضیح می‌دهد که پسر بزرگ‌تری در استخر بود که می‌خواست وانمود کند سگ است و پاهای آن‌ها را لیس بزند. به‌نظر دوستانش کار بامزه‌ای بود، اما برای او احساس بدی داشت. من معتقدم که به‌احتمال زیاد دوستانش با شنیدن جملاتی مانند «احمق نباش، شلوغش نکن» یاد گرفته‌اند که به چیزهای خاصی واکنش نشان ندهند. از سوی پدر و مادرشان یاد گرفتند به همه‌چیز واکنش نشان دهند، به‌جای اینکه تشویق شوند احساساتشان را جدی بگیرند. اگر این‌طور باشد، امنیتشان به خطر می‌افتد. خیلی راحت است یک کودک را مثلاً برای امتحان غذای جدید جدی نگیرید.»

تحلیلی بر کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند‌:

چطور باید روابط خود را درست کنیم؟ اولویت اول والدین باید چه چیزی باشد؟‌ با توصیه‌های صریح روان‌درمانگر مشهور فلیپا پری در کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند، یاد بگیرید چگونه والدی درست باشید و گذشتهٔ خود را مرور کنید؛ اشتباهات والدین خود را تکرار نکنید و اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در آینده نیازی به روان‌درمانگر نداشته باشد. پری از طریق ترکیبی از مطالعات موردی، تجربهٔ خودش به عنوان والد و بینش درمانیِ به‌دست آمده از شغلِ روان‌درمانگری طی 20 سال، به‌جای گرفتارشدن در جزئیات کوچک، به مسائل واقعی‌ای پرداخته است تا والد بودن را معنا کند. این کتابی دربارهٔ نقاط عطف رابطه و آموزش به فرزندان است و این‌که پِری به شما یادآوری می‌کند که هیچ خانواده‌ای کامل یا ایده‌آل نخواهد بود و همه چیز به ایجاد روابط درست با فرزندانتان برمی‌گردد تا آن‌ها احساس امنیت کنند و بدانند چه کسی هستند. فلیپا پری در این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

ـ درک کنید که چگونه تربیت شما ممکن است بر سبک فرزندپروری‌تان تأثیر بگذارد.
ـ احساسات خود و فرزندان‌تان را بپذیرید، بیان کنید و تأیید کنید.
ـ درک کنید که همهٔ رفتارها به ارتباط برمی‌گردد.
ـ چرخه‌ها و الگوهای منفی را بشکنید.
ـ بپذیرید که اشتباه خواهید کرد و در مورد اشتباهات خود چه کنید.

فهرست مطالب کتاب

• فصل اول: میراث فرزندپروری شما
• فصل دوم: محیط زندگی فرزند شما
• فصل سوم: احساسات
• فصل چهارم: پایه‌گذاری‌کردن
• فصل پنجم: شرایطِ سلامتِ روانیِ خوب
• فصل ششم: رفتار؛ تمام رفتارها به‌نوعی برقراری ارتباط‌اند

اگر از خواندن کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند‌ لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد مطرح‌ترین و موفق‌ترین روان‌درمانگر و پرفروش‌ترین نویسندۀ کتاب‌های خودیاری است. در این کتاب دکتر سوزان فوروارد نشان می‌دهد که والد یا والدین سمی چه کسانی هستند، چرا پشت سر گذاشتن و نادیده گرفتن والدین سمی برای بسیاری افراد دشوار است و در آینده چه بلایی بر سر کودکانی می‌آید که با والدین سمی بزرگ شده‌اند و چگونه چنین کودکانی می‌توانند خود را درمان کنند.

• کتاب به دور از تنش اثر ندرا گلاور تواب مددکار اجتماعی و روان‌درمانگر آمریکایی است. او در این کتاب از راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی می‌گوید و به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید از درگیری‌های گذشتهٔ خانواده‌تان بگذرید و به روش‌ خودتان زندگی کنید.

دربارۀ فلیپا پری: نویسنده و روان‌درمانگر

کتابي که آرزو مي کنيد والدينتان خوانده بودند

فلیپا لیدی پری روان‌درمانگر و نویسندهٔ بریتانیایی در 1957 در وارینگتون به دنیا ‌آمد. خانوادهٔ مادرش صاحب یک کارخانهٔ پنبه بودند و پدرش مهندس عمران بود. او پس از پایان دوران دبیرستان منشی یک وکیل شد و سپس به پلی‌تکنیک مدیلسکس رفت و در آن‌جا به تحصیل در رشتهٔ هنرهای زیبا پرداخت. در سال 1985 آموزش روان‌درمانگری را شروع کرد و عضو انجمن پزشکان روانشناسی انگلستان شد. پری به مدت 20 سال در زمینهٔ سلامت روان کار کرده است و از سال 2010 مدتی را در مؤسسهٔ «مدرسهٔ زندگی» آلن دوباتن گذراند. مطالب او به مدت دو سال به‌طور منظم در ستون روان‌درمانی مجلهٔ «روانشناسی» منتشر شدند. او همچنین به عنوان روزنامه‌نگار آزاد و متخصص روان‌شناسی به فعالیت می‌پردازد و چندین بار مجری برنامه The Culture Show شبکهٔ بی‌بی‌سی بوده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی