واقعیت نمایی و بداهت

(1)

700,000ریال

630,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
336

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب واقعیت نمایی و بداهت

انتشارات کتاب‌پارسه منتشر کرد:
عباس کیارستمی یک‌تنه سیری ویژه در عالم سینمای ایرانی به وجود آورده و بخشی مهم از سینمای ایران را به خود اختصاص داده است. او مجموعه ارزشمندی از آثار سینمایی برای مخاطبان خود بجا گذاشته که برای هر رهرو تازه‌نفس علاقه‌مند به سینما نگرشی مفید و ارزنده است. کیارستمی کارگردانی است که نگاهی دیگرگونه به رویدادها و مسائل پیرامون ما دارد و تنها سینماگر ایرانی است که در مراسم صدمین سال تولد سینما نامش در کنار نام بزرگ‌ترین کارگردان‌های جهان قرار گرفته است.
روایت‌ها و تاویل‌های ژان لوک نانسی – فیلسوف فرانسوی – از سینمای کیارستمی، ما را با جانمایه سینمای او آشنا می‌کند. نانسی با عینکی فرانسوی توانسته فیلم‌های کیارستمی را واکاوی کند و بداهت، نوع نگاه و ذات واقع سینمای او را برای ما بشکافد.
در سال 1994 به مناسبت صد سالگی سینما،‌ مسئولان مجله کایه دوسینما به فکر انتشار کتابی افتادند که در آن صد موئلف درباره صد فیلم از آثار تاریخ یک قرن سینما چیزی بنویسند. نانسی به این درخواست پاسخ مثبت داد. او که فیلم «زندگی و دیگر هیچ» کیارستمی را دیده و سخت شیفته آن شده بود، سعی کرد به فیلم‌های دیگر این سینماگر ایرانی توجه بیشتری نشان دهد.
این کتاب در دو فصل به معرفی آثار و اندیشه‌های کیارستمی و نانسی پرداخته و سپس در هشت فصل، تامل‌های او را در این باره بررسی کرده است.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی